Aleksandra Obszyńska - Dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Żarnowcu. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej na kierunku „ Geografia”. Ukończyła również:
- studia podyplomowe „ Zarzadzanie oświatą” ,
- studia podyplomowe „ Przyroda”,
- kurs kwalifikacyjny przygotowujący do sprawowania nadzoru pedagogicznego,
- kurs kwalifikacyjny z zakresu Oligofrenopedagogiki dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo,
- Kurs kwalifikacyjny w zakresie Prowadzenia i procesów wspomagania w szkołach i przedszkolach.
Funkcję Dyrektorki Szkoły w Żarnowcu sprawuje od 1999 roku. Pod jej kierunkiem szkoła uzyskała wiele prestiżowych wyróżnień, np. : certyfikat „ Szkoły Demokracji” (2017), dyplom „ Naukowej Szkoły Ignacego (2028) tytuły „ Szkoły Uczącej Się” (2020) czy „Miejsca, w którym uczą się dzieci z pasją!” (2024). Propagatorka idei i myśli korczakowskiej, dla której DZIECKO zawsze jest na pierwszym miejscu. Inicjatorka nadania szkole imienia Janusza Korczaka (2012).
Prywatnie mama dwójki dorosłych dzieci : Alicji i Mikołaja. W wolnej chwili jeździ na rowerze, gotuje, czyta angielskie kryminały i ogląda seriale na Netflixie.
Żaneta Stawicka - Wicedyrektorka Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Żarnowcu. Absolwentka kierunku pedagogiki ogólnej; pedagogiki, specjalność: Terapia pedagogiczna z coachingiem; filologii, specjalność: Filologia germańska.
Ukończyła również:
· studia podyplomowe „ Zarządzanie oświatą” ,
· kurs kwalifikacyjny zakres: Bibliotekoznawstwo,
· kurs kwalifikacyjny z zakresu Mediator szkolny,
· kurs kwalifikacyjny w zakresie Prowadzenia i procesów wspomagania w szkołach i przedszkolach,
· obecnie studentka V semestru neuropsychologii
Koordynator wymiany młodzieży polsko-niemieckiej, współpracuje z Polsko-Niemiecką Współpracą Młodzieży celem pozyskiwania dotacji rządowych na organizację wymian.
Prywatnie mama dwóch synów Macieja i Maksymiliana. W czasie wolnym robi na drutach, szyje i uwielbia jeździć na nartach i łyżwach.
Marzena Zapałowicz - nauczycielka współorganizująca kształcenie, w stopniu dyplomowanym.
Ukończyła:
- studia wyższe magisterskie – wychowanie fizyczne;
- studia podyplomowe – gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna.
- studia podyplomowe – Oligofrenopedagogika – edukacja i rehabilitacja osób
z niepełnosprawnością intelektualną.
- studia podyplomowe – edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne.
Obecnie studiuje podyplomowo kierunek– edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Interesuje się Hortiterapią- wpływem pracy w ogrodzie i przebywania wśród roślin na zdrowie dzieci i dorosłych. Uwielbia zwiedzać ogrody, arboreta i ogrody botaniczne.
Weronika Karmazy - nauczycielka języka angielskiego, w stopniu nauczyciela początkującego.
Ukończyła filologię angielską na Uniwersytecie Pomorskim w Słupsku. Posiada też certyfikat FCE z języka angielskiego. Poza nauczaniem, najwięcej radości sprawia jej muzyka i sport.
Agnieszka Minga - Rohda - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, w stopniu nauczyciela mianowanego.
Ukończyła studia licencjackie na kierunku resocjalizacja oraz studia magisterskie na kierunku zintegrowana wczesna edukacja. Absolwentka studiów podyplomowych z plastyki z techniką. W szkole pracuje od 12 lat.
Aktywnie spędza wolny czas jeżdżąc na rowerze lub spacerując.
Agnieszka Dominik - nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w stopniu nauczyciela kontraktowego.
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego Wydziału Nauk o Wychowaniu kierunku pedagogika wieku dziecięcego oraz Kolegium Nauczycielskiego w Zgierzu kierunku Pedagogika wieku dziecięcego. Posiada przygotowanie do prowadzenia lekcji przyrody w klasie 4. Jej praca jest dla niej pasją i powołaniem.
Prywatnie mama dwóch żywiołowych dziewczynek, uwielbia aktywny wypoczynek przy muzyce lub blisko natury.
Klaudia Labudda - nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w stopniu nauczyciela początkującego.
Absolwentka Uniwersytetu Pomorskiego jednolitych studiów magisterskich na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Szybko nawiązuje bliskie relacje ze swoim podopiecznymi. Pogodna, kreatywna i sumienna w wykonywaniu swojej pracy.
Prywatnie pasjonatka podróży, kolarstwa i fotografii.
Anita Słowik - od 2014 roku związana ze Szkołą Podstawową im. Janusza Korczaka w Żarnowcu jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, a od 2022 r. dodatkowo pełniąca funkcję pedagoga specjalnego, w stopniu nauczyciela dyplomowanego. Absolwentka kierunku ochrony środowiska, z przygotowaniem pedagogicznym. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki oraz studia podyplomowe w zakresie pedagogiki przedszkolnej i doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych. Posługuje się językiem angielskim na poziomie podstawowym (TGLS Direct Test of English Certyficate – A2) oraz językiem niemieckim na poziomie zaawansowanym (Zentrale Mittelstufenprüfung – C1). Z uczniami brała udział w wielu ogólnopolskich programach edukacyjnych m.in. Zaprogramuj Przyszłość, Dziecko z pasją, Aktywni Błękitni, Włącz szkołę!, Misja Kieszonkowe, Ratujemy i Uczymy Ratować, Zdrowo jem, więcej wiem. Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości i daje poczucie satysfakcji. W wolnym czasie chętnie spędza czas na łonie natury i gra w planszówki.
Anna Marzejon - nauczycielka religii, historii i wiedzy o społeczeństwie, w stopniu nauczyciela mianowanego.
Absolwentka Akademii Pomorskiej w Słupsku, gdzie ukończyła studia na kierunku historia z wiedzą o społeczeństwie oraz studia podyplomowe w Gdyńskim Archidiecezjalnym Kolegium Teologicznym.
Poza pracą zawodową uwielbia spędzać czas w towarzystwie zwierząt, a także na pieszych i rowerowych wycieczkach.
Bożena Ladach - nauczycielka matematyki i fizyki, w stopniu nauczyciela mianowanego.
Absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego wydziału Matematyki i Fizyki. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej. Jej motto brzmi: „Matematyka daje nam pewność, że każdy problem ma rozwiązanie".
Czas wolny lubi spędzać aktywnie, spacerując i podziwiając świat. Jest też miłośniczką książek.
Roman Wiśniewski - dyplomowany nauczyciel wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjnej. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. Ukończył 5 – letnie studia magisterskie - kierunek wychowanie fizyczne, podyplomowe studia z odnowy biologicznej, podyplomowe studia z gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej oraz roczny kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki.
Posiada:
- pierwszy stopień specjalizacji zawodowej z wychowania fizycznego - stopnie instruktora: piłki koszykowej, ręcznej i siatkowej oraz animatora piłki nożnej
- stopień instruktora gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej
- specjalizację instruktora odnowy biologicznej
- uprawnienia żeglarza jachtowego
- uprawnienia koordynatora szkolnej edukacji motoryzacyjnej
- uprawnienia kierownika organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży
Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania został nagrodzony Medalem Komisji Edukacji Narodowej
Justyna Ligaj - nauczycielka współorganizująca kształcenie, w stopniu nauczyciela kontraktowego.
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej na kierunku Bibliotekoznawstwo i Informacja Naukowo Techniczna. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych o kierunku edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika).
Ukończyła również:
- studia w zakresie: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika);
- studia podyplomowe pedagogika korekcyjna (Terapia pedagogiczna);
- studia podyplomowe opieka nad małym dzieckiem w rodzinie.
Ponadto prowadzi zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.
Lubi czytać książki, podróżować i odkrywać nowe smaki i tradycje kulinarne.
Marzena Muttka - dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i terapii logopedycznej. Posiada tytuł licencjata o specjalności: pedagogika przedszkolna, wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna.
Absolwentka studiów magisterskich o specjalności pedagogika opiekuńcza, studiów podyplomowych w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego oraz logopedii szkolnej.
Pełni funkcje: członkini Rady Szkoły, namiestniczki zuchowej i członkini Komendy w Hufcu Puck. Jako drużynowa przewodnik prowadzi 7 Gromadę Zuchową „Leśne Skrzaty”. Współorganizuje biwaki i harcerskie akcje letnie dla zuchów i harcerzy.
Wolny czas chętnie spędza z rodziną, w domowym zaciszu lub na łonie natury. Lubi też poczytać dobrą książkę i poznawać ciekawe miejsca.
Alicja Dettlaff - dyplomowana nauczycielka chemii i geografii. Absolwentka wydziału Bioinżynierii Zwierząt, na kierunku towaroznawstwo.
Ukończyła również:
- studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego;
- studia podyplomowe w zakresie chemii; -studia podyplomowe w zakresie geografia dla nauczycieli;
- studia podyplomowe w zakresie edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika).
Uwielbia morze i góry! Rower też jest spoko!
Halina Gojke - dyplomowana nauczycielka z 36-letnim stażem pracy języka polskiego i historii.
Ukończyła studia magisterskie z filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia podyplomowe z historii.
Autorka scenariuszy Wieczornic niepodległościowych w Szkole Podstawowej im. J. Korczaka w Żarnowcu, ich pomysłodawczyni i główna reżyserka.
Jolanta Baran - dyplomowana nauczycielka matematyki i informatyki.
Ukończyła wyższe studia magisterskie o kierunku matematyka i informatyka, studia podyplomowe z edukacji technicznej oraz edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Jej zainteresowania to: muzyka, taniec, podróże i jazda na rowerze.
Jolanta Mańska - nauczycielka bibliotekarka, w stopniu nauczyciela kontraktowego.
Ukończyła filologię angielską, specjalność literaturoznawstwo, z tytułem magistra oraz filologię angielską na poziomie licencjatu.
Od 2015 roku wolontariuszka Muzeum Emigracji w Gdyni.
Zainteresowania: nauka języków, czytanie reportaży, podróże małe i duże, składanie origami i inne działania z papierem.
Anna Wojtowicz - nauczyciel współorganizujący kształcenie, w stopniu nauczyciela dyplomowanego.
Absolwentka studiów wyższych magisterskich o kierunku pedagogika zintegrowanej wczesnej edukacji oraz studiów podyplomowych z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ukończyła również kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki oraz studia podyplomowe z zarządzanie oświatą.
Jej zainteresowania to : sport i aktywne spędzanie czasu wolnego (jazda na rowerze, rolkach, długie spacery). Lubi również gotować i przeczytać dobrą książkę lub obejrzeć film, serial.
Maria Borska - dyplomowany nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i języka kaszubskiego. Posiada tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej oraz pedagogiki ogólnej. Ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć z terapii pedagogicznej i oligofrenopedagogiki Ukończyła studium podyplomowe kwalifikacyjne metodyczno-kulturoznawcze nauczania języka kaszubskiego (2013 r.).
Druhna Podharcmistrz Maria od 21 lat pełni społecznie funkcję drużynowej 43 Drużyny Harcerskiej ,,Sokoły", prowadząc wraz z nimi akcje charytatywne na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Lubkowie, uczestnicząc w uroczystościach patriotycznych z okazji 3 maja, 11 listopada i 10 lutego, oddając hołd bohaterom i ważnym wydarzeniom historycznym. Jej motto przewodnie brzmi: ,, Dla nas Ojczyzna, to wartość najwyższa. Razem, przez harcerstwo, czynimy ją lepszą”.
Prywatnie matka dwóch synów Damiana i Macieja. Interesuje się sportem, lubi piłkę nożną, jest wierną kibicką swoich synów, którzy grają w piłkę nożną w różnych klubach piłkarskich. Lubi długie spacery, jazdę na rowerze, chętnie spędza czas na basenie, pływając. Pasjonuje się fotografią i podróżowaniem. Kocha poznawać nowe miejsca, ich historię, tradycje oraz piękno naturalne.
Aleksandra Kapłan - psycholożka.
Absolwentka wyższych studiów magisterskich - psychologia ogólna, specjalizacje: psychologia pracy i organizacji, praca z seniorem.
Ukończyła również studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego dla psychologów.
Jej zainteresowania: psychologia społeczna, ciastoterapia, aranżacja wnętrz.
Marzena Keppen - dyplomowana nauczycielka współorganizująca kształcenie, nauczycielka informatyki i socjoterapeutka. Absolwentka Akademii Pomorskiej w Słupsku, na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, ukończyła również studia podyplomowe z resocjalizacji i socjoterapii, podstaw informatyki oraz zarządzanie oświatą z prawem oświatowym. Kieruje się mottem Dalajlamy: „Celem nie jest bycie lepszym od kogoś innego, lecz bycie lepszym od tego, kim samemu się było wcześniej.”
Prywatnie jest szczęśliwą mamą i żoną. Spokój i radość dnia codziennego znajduje w spacerze brzegiem morza i słuchaniu szumu fal. Lubi jazdę na rowerze i grać w gry planszowe.
Renata Miszkowska - nauczycielka współorganizująca kształcenie, w stopniu nauczyciela kontraktowego.
Absolwentka Akademii Pomorskiej w Słupsku na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej z pedagogiką wczesnoszkolną, ukończyła także studia podyplomowe na kierunku pedagogika specjalna.
Uwielbia prace z dziećmi, a także muzykę, śpiew i teatr.
Marzena Zięba - dyplomowana nauczycielka języka angielskiego z dwudziestoletnim stażem. Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Elblągu.
Nauczycielka z powołania i zamiłowania.
Właścicielka dwóch psich adopciaków.
Miłośniczka spacerów po Londynie.
Opiekunka młodzieży podczas wakacyjnych obozów językowych w Anglii.
Beata Minga - dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i informatyki. Jej głównym miejscem pracy jest Publiczne Przedszkola w Sławoszynie, w którym pełni funkcję dyrektora. Posiada również kwalifikacje kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej, wychowania do życia w rodzinie i etyki. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych pedagogiki włączającej i integracyjnej.
Bartłomiej Szefke - mianowany nauczyciel muzyki, plastyki i techniki w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Żarnowcu. Magister sztuki muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego na kierunku muzyka estradowa i dyrygentura chóralna. Ukończył także studia podyplomowe na kierunku nauczanie plastyki i techniki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Ponadto magister nauk ekonomicznych, absolwent Akademii Morskiej na kierunku zarządzanie projektami Unii Europejskiej, licencjat zarządzania finansami przedsiębiorstwa na kierunku zarządzanie i marketing. Pasjonat muzyki uwielbiający pracę z młodzieżą, którą z powodzeniem zachęca do stawiania pierwszych kroków na scenie poprzez wspólne uczestnictwo w zespołach muzycznych. Aktywny muzyk, wokalista i instrumentalista. Koncertował na wielu scenach muzycznych, wykonując zarówno muzykę rozrywkową, jak i poważną jako chórzysta w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Inicjator studia muzycznego oraz szkolnej przestrzeni muzycznej „MUZOLOKACJA". Instruktor i twórca młodzieżowych zespołów muzycznych „MySTAKE" oraz „Korczakowe Love". Od 2013 r. instruktor gry na instrumentach muzycznych przy Krokowskim Centrum Kultury. Twórca muzyki oraz aranżacji na kwartet smyczkowy do wydanej przez Fundację Sedlaka płyty „Piaśnica - kultura miejsca". Twórca audiobooków i słuchowisk wydanych przez SP im. J. Korczaka w Żarnowcu. Szczególne zainteresowania to kompozycja, aranżacja, produkcja muzyczna i postprodukcja. Ponadto interesuje się animacją poklatkową.
Maria Reszko - nauczycielka biologii. Ukończyła Wyższą Szkołę Zarządzania Środowiskiem w Tucholi na kierunku leśnictwo. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych na kierunku przygotowanie pedagogiczne oraz nauczanie biologii i przyrody. Z wykształcenia także technik weterynarii oraz technik hodowca koni. Jej największą pasją są zwierzęta, zwłaszcza ptaki szponiaste, konie i pszczoły. Interesuje się również roślinami domowymi, łąkowymi i ziołami. Lubi dobrą książkę.
Krzysztof Tarnowski - pedagog i wychowawca z ponad 25 -letnim stażem. Ukończył studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej na Wydziale Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, studia podyplomowe – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej – Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Od trzech lat pracuje jako nauczyciel współorganizujący kształcenie w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Żarnowcu . Interesuje się pedagogiką specjalną, historią powszechną i historią Kaszub. Lubi podróże i dobrą kuchnię.
Wioletta Zielińska - Kułaga – pedagog szkolny. Ukończyła studia wyższe magisterskie na Wyższej Szkole Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie – kierunek: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Pasjonatka zdrowego żywienia. W wolnej chwili lubi obejrzeć dobry film i posłuchać relaksującej muzyki.
Angelika Gadomska - nauczycielka współorganizująca kształcenie, w stopniu nauczyciela początkującego. Ukończyła studia wyższe magisterskie na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia podyplomowe na Akademii Morskiej w Gdyni. Prywatne doświadczenia skłoniły ją do poszerzenia wiedzy na studiach podyplomowych z zakresu „Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną – Oligofrenopedagogika, autyzmem i zespołem Aspergera”. Od 2022 roku jest neuroterapeutą z zakresu EEG Biofeedback. Od pięciu lat jest aktywnym członkiem Stowarzyszenia „Zrozumieć Świat”, którego celem statutowym jest m.in. działalność edukacyjna, wychowawcza, terapeutyczna dla rodzin dotkniętych problemem autyzmu. Od dwóch lat pełni funkcję członka zarządu. Prywatnie ceni sobie spokój i harmonię. Uwielbia pływać, a dzień kończyć jogą, która jak twierdzi dodaje jej siły do pracy i chęć do podejmowania kolejnych wyzwań.
Łukasz Krefta - nauczyciel dyplomowany, absolwent Akademii Pomorskiej w Słupsku na kierunku historia z wiedzą o społeczeństwie, absolwent Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku etnofilologia kaszubska, nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, języka kaszubskiego i edukacji dla bezpieczeństwa. Oligofrenopedagog. Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec trójki dzieci. Pasjonat historii Kaszubów i gry na perkusji.
Karolina Ceynowa - nauczycielka historii i języka polskiego. Ukończyła studia magisterskie na kierunku historia w Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku, studia podyplomowe z filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki. Przez wiele lat prowadziła warsztaty teatralne. Prywatnie żona i matka trojga dzieci w wieku szkolnym. Lubi czytać książki historyczne (zwłaszcza biografie) i literaturę piękną, zwiedzać i podróżować. Wielką sympatią darzy teatr i wszystko, co się z nim wiąże. W wolnej chwili relaksuje ją układanie np. tekstów piosenek i wierszy, jazda na rowerze, wygłupy z synem, czy praca w ogrodzie.
Małgorzata Kobiela - dyplomowana nauczycielka języka polskiego z wieloletnim stażem pracy. Ukończyła studia magisterskie z filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim, studia podyplomowe z terapii zaburzeń czytania i pisania oraz kurs kwalifikacyjny z bibliotekoznawstwa. Pasjonatka teatru, dobrej lektury i arteterapii.
“Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy.”
84-110 Żarnowiec
ul. Szkolna 2